peki soruyorum haram ile günah arasında ki uçurumu
yasak-suç arasında görebiliyor musun?
neden ?
çünkü bu sözcükler atalarımız tarafında
o kurdukları sapmış dinlerinde.. kullanılmak üzere
içleri keyiflerince doldurulmuş ..birer kavram haline dönüştürülmüşlerdir..
bu sırf o kelimelerin yabancılığından kaynaklanıyor da değil
elbette ki hiç bir katkısı da olmamıştır denilemez
ama onlar inan yasak ve suç sözcüklerini de kullanmış olsalardı
yine aynısı gibi uçurumlar oluşabilirdi..
çünkü önemli olan onu doldurdukları anlamlardır
o halde biz şimdi bu sözcükleri atıp..yerine
yerlerine içi doldurulmamış
boş ve tertemiz sözcüklerle okumalıyız O’nun indirdiği
hem şu içinde yaşamış olduğumuz
ve hem de bize indirilip korunmuş olan o kitabı..
bakın aslında
hiç te öyle uçurumlar falan yoktur
örneğin :
(2/230)
<<Yine onu (kadını üçüncü defa) boşarsa,
(kadın) onun dışında bir başka kocayla nikahlanmadıkça ona helal olmaz.Eğer (bu koca da) onu boşarsa, onlar (ilk koca ile karısı)
Allah’ın sınırlarını ayakta tutacaklarını sanıyorlarsa,
tekrar birbirlerine dönmelerinde ikisi için günah yoktur.
İşte bunlar, Allah’ın sınırlarıdır; bilen bir topluluk için bunları (böyle) açıklar.>>(ç:a.bulaç)
haram ile günah…
yani yasak ile suç arasında.. dağlar mağlar yoktur
ve Sahibimiz yan yana kullanmıştır tersine…
nedir bunun anlamı
yasal ve uygun olanlar dışında ne varsa
hepsi de aynı ölçüde mefullerdir mi?
hayır..
farksızlık ancak sözcükler açısından geçerlidir..
elbette ki işlenen her suç aynı boyutta değildir..
peki şu halde
bu suçlar arasında ki ayrımı nasıl yapmak gerekiyor?
öncelikle O’nun öğretisini hakkıyla okuyanlar
en başta şu ana kıstasın farkına varacaklardır:
1-zulmü ve haksızlığı benliğiyle sınırlamak
2-zulmü ve haksızlığı başkalarına da ulaştırmak
tabi bu iki bölümde kendi içinde bölümlere ayrılır..o başka
ama önemli bir gerçek şu ki;
bu iki kıstasa göre suçların bir kısmı
güç kullanılarak engellenilmesi gereken
ve cezasının da bu dünyada verilmesi istenmiş .. suçları kapsarken
diğeri…her hangi bir yaptırım gerektirmeyen
kişilerin özgürlüklerine bırakılmış olan …suçları kapsamaktadır..
ve bu formülleri bizlere örneklendiren Eşsiz Yöneten
bize hayat boyu karşılaşacağımız ..işlemler içinde
işte bu kıstasları gözetmemizi istemiştir..
örneğin bir ırza tecavüz suçunu da
sigara ya da alkol suçunu da
bu ölçüler çerçevesinde belirlememizi dilemiştir..
çünkü bizler
O’nun sınırlarını hiç bir şekilde aşamaz
yalnız ve de yalnızca O’nun adına…
O’nun temsilciliği(halife)için varolmuş
birer hizmetçiden ibaretleriz…
ve O’ndan başkasına hiç bir kimseye de memurluk(kulluk) edemeyiz bu yüzden
tek Hükümdarımız O’dur bizim..